tisdag 27 maj 2014

Nu har jag raka ben!!!


Hittade en cykelblaska i fikarummet på jobbet häromdagen. Handlade om det där loppet där man kör runt en sjö hela natten för att sedan inte kunna gå på en vecka pga skavsår på fel ställen och inihelvetes träningsvärk. Avstår gärna det, fast dom har rätt snygga cyklar måste jag säga …

Ja hur som helst stod det om att RAKA BENEN. Inte räta ut dem, eller, i det fall man är begåvad med hjulben (nej nej, inte hjul som på cykeln eller bilen riktigt, men åt det hållet, du fattar), utan faktiskt RAKA benen. Med hyvel. Du fattar säkert. Stod bland annat att man ska göra det för att
”det är snyggt och framhäver musklerna” 
och ännu bättre:
”cyklingen går snabbare”
Precis vad jag letat efter!!!
Stod också:

”Alla gör det”

Och eftersom jag ju tycker att jag tillhör ALLA cyklister så var det bara att ta tag i den här avdelningen skönhetsvård (alltså inte skönhets som hetsa sin pitbull på folk, äh, du fattar). Det visade sig vara svårt. Mycket svårt till och med. För att inte säga ett rent helvete. Får man mer lurv på benen med åren undrar jag? Är det dit allt flyttar sig från huvudet? Det var väldigt svårgenomträngligt och jag fick ropa på Guz som hjälpte till att karva av lockarna. Hon gav upp efter ett ben. Så nu är mitt rundtramp bara halvt. Skitjobbigt. Som att halta omkring med en träsko och en flipflop.

Det här innebär ju nu att jag kommer vara skitstark när jag svänger till vänster (eftersom det är det benet som är rakat nu då) och superlångsam när jag svänger höger. Håhåjaja. Hoppas det är många svängar till vänster på Lida Loop.

Over and out.
Karpe F**n Diem!
Din Kingen

PS. Jo jag vet, man kan gå iväg och vaxa (inte som att vaxa bilen, det har jag redan gjort). Men det ligger liksom inte för mig …

PPSS. Om du undrar varför jag har cykelbrallor på i duschen så är det för att dels vänja mig vid den där blöjan och dels för att raklinjen skulle bli snygg och passa mig perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar